* Hubert Robert, Romantizm okulunda bir Fransız ressamdı ve
özellikle manzara resimleri ve kaprisleri ya da İtalya ve Fransa'daki
kalıntıların yarı hayali pitoresk tasvirleriyle dikkat çekti. Hubert Robert, 1733'te Paris'te doğdu. Babası Nicolas
Robert, Lorraine'den önde gelen bir diplomat olan Marki de Stainville olan
François-Joseph de Choiseul'un hizmetindeydi. Genç Robert, 1751'de Collège de
Navarre'daki Cizvitlerle olan çalışmalarını bitirdi ve kendisine tasarım ve
perspektif öğreten, ancak onu resme yönelmeye teşvik eden heykeltıraş
Michel-Ange Slodtz'un atölyesine girdi. 1754'te, Fransız büyükelçisi olarak
atanan ve 1758'de Louis XV'in Dışişleri Bakanı olacak olan babasının
işvereninin oğlu Étienne-François de Choiseul'un treniyle Roma'ya gitti. Roma'da tam on bir yıl, dikkate değer bir süre geçirdi; genç
sanatçının Roma'daki Fransız Akademisi'ndeki resmi ikametgahı tükendikten
sonra, Robert'i Nisan 1760'ta Pompeii harabelerini ziyaret etmesi için
Napoli'ye götüren başrahip de Saint-Non gibi ziyaret bilenler için ürettiği
eserlerle geçimini sağladı. Bâtiments du Roi'nin müdürü Marquis de Marigny,
Fransız Akademisi müdürü Natoire ile mektuplaşarak gelişimini yakından takip
etti ve doğada açık havada çizmeye çağırdı: Robert'ın
zorlamaya ihtiyacı yoktu; eskiz defterlerindeki çizimler seyahatlerini
belgeliyor: Villa d'Este, Caprarola. Antik Roma'nın harabeleri ile zamanının yaşamı arasındaki
karşıtlık, onun en büyük ilgisini çekmişti. Bir süre, etkisi Vue imaginaire de
la galerie du Louvre en yıkıntıda (illüstrasyon) görülebilen Pannini'nin
stüdyosunda çalıştı. Robert, zamanını, romantik bir şekilde büyümüş harabelerin
kaprisleri onu o kadar etkilemiş ki, Robert des harabeleri takma adını alan
Piranesi çevresinde genç sanatçılarla birlikte geçirdi. Roma'da topladığı eskiz
ve çizim albümleri ona kariyeri boyunca resimlerinde kullandığı motifleri
sağladı. 1765'te Paris'e dönüşündeki başarısı hızlıydı: Ertesi yıl,
Académie royale de penture et de heykel tarafından, bir Roma capriccio, Roma
Limanı, farklı Mimari, Antik ve Modern Anıtlarla süslenmiş olarak kabul edildi.
Robert'in 1767'de Salon'daki on üç resim ve bir dizi çizimden oluşan ilk
sergisi, Denis Diderot'u yazmaya sevk etti: "İçimde yıkıntıların
uyandırdığı fikirler büyük." Robert daha sonra 1802'ye kadar her Salon'da
çalışmalarını gösterdi. Ardışık olarak "Kralın Bahçelerinin
Tasarımcısı", "Kralın Resimlerinin Koruyucusu" ve "Müzenin
Koruyucusu ve Akademi Danışmanı" olarak atandı. Robert, Ekim 1793'te Fransız Devrimi sırasında tutuklandı.
Sainte-Pélagie ve Saint-Lazare'de tutulduğu on ay boyunca pek çok çizim yaptı,
en az 53 tuval yaptı ve levhalara hapishane yaşamının sayısız vinyetini çizdi.
Robespierre'in düşüşünden bir hafta sonra serbest bırakıldı. Robert giyotinden
kıl payı kurtuldu, yanlışlıkla onun yerine benzer bir ada sahip başka bir
mahkum giyotinle öldürüldü. Daha sonra, Palais du Louvre'daki yeni ulusal müzeden
sorumlu beş kişilik komiteye yerleştirildi. Devrim ayrıca Robert'ın bazı çalışmalarının yok olmasına
neden oldu. Robert, Versailles Sarayı'ndaki Gabriel merdiveninin bulunduğu yeni
kanattaki küçük bir tiyatronun dekorasyonlarını tasarlamıştı. Yaklaşık 500
kişilik olarak tasarlanan bu tiyatro 1785 yazından inşa edilmiş ve 1786
başlarında açılmıştır. Çok eski ve çok küçük olan ancak yıkılan Princes Court
Tiyatrosu'nun yerine sıradan bir mahkeme tiyatrosu olarak hizmet etmesi
amaçlanmıştır. Louis Philippe döneminde. Robert'ın tasarımının sulu boyası
Paris'teki Ulusal Arşivlerdedir. Robert, 15 Nisan 1808'de felç geçirerek öldü.
