''Kötü bir yazarın iyi bir sözünü alıntılamaktan asla utanmayacağım.'' Seneca, Ruhun Dinginliği Üzerine, 11.8

A Capriccio With The Pyramid Of Cestius And Travellers In An Italianate Landscape

                      A Capriccio With The Pyramid Of Cestius And Travellers In An Italianate Landscape - Hubert Robert*

Hubert Robert, Romantizm okulunda bir Fransız ressamdı ve özellikle manzara resimleri ve kaprisleri ya da İtalya ve Fransa'daki kalıntıların yarı hayali pitoresk tasvirleriyle dikkat çekti. Hubert Robert, 1733'te Paris'te doğdu. Babası Nicolas Robert, Lorraine'den önde gelen bir diplomat olan Marki de Stainville olan François-Joseph de Choiseul'un hizmetindeydi. Genç Robert, 1751'de Collège de Navarre'daki Cizvitlerle olan çalışmalarını bitirdi ve kendisine tasarım ve perspektif öğreten, ancak onu resme yönelmeye teşvik eden heykeltıraş Michel-Ange Slodtz'un atölyesine girdi. 1754'te, Fransız büyükelçisi olarak atanan ve 1758'de Louis XV'in Dışişleri Bakanı olacak olan babasının işvereninin oğlu Étienne-François de Choiseul'un treniyle Roma'ya gitti. Roma'da tam on bir yıl, dikkate değer bir süre geçirdi; genç sanatçının Roma'daki Fransız Akademisi'ndeki resmi ikametgahı tükendikten sonra, Robert'i Nisan 1760'ta Pompeii harabelerini ziyaret etmesi için Napoli'ye götüren başrahip de Saint-Non gibi ziyaret bilenler için ürettiği eserlerle geçimini sağladı. Bâtiments du Roi'nin müdürü Marquis de Marigny, Fransız Akademisi müdürü Natoire ile mektuplaşarak gelişimini yakından takip etti ve doğada açık havada çizmeye çağırdı: Robert'ın zorlamaya ihtiyacı yoktu; eskiz defterlerindeki çizimler seyahatlerini belgeliyor: Villa d'Este, Caprarola. Antik Roma'nın harabeleri ile zamanının yaşamı arasındaki karşıtlık, onun en büyük ilgisini çekmişti. Bir süre, etkisi Vue imaginaire de la galerie du Louvre en yıkıntıda (illüstrasyon) görülebilen Pannini'nin stüdyosunda çalıştı. Robert, zamanını, romantik bir şekilde büyümüş harabelerin kaprisleri onu o kadar etkilemiş ki, Robert des harabeleri takma adını alan Piranesi çevresinde genç sanatçılarla birlikte geçirdi. Roma'da topladığı eskiz ve çizim albümleri ona kariyeri boyunca resimlerinde kullandığı motifleri sağladı. 1765'te Paris'e dönüşündeki başarısı hızlıydı: Ertesi yıl, Académie royale de penture et de heykel tarafından, bir Roma capriccio, Roma Limanı, farklı Mimari, Antik ve Modern Anıtlarla süslenmiş olarak kabul edildi. Robert'in 1767'de Salon'daki on üç resim ve bir dizi çizimden oluşan ilk sergisi, Denis Diderot'u yazmaya sevk etti: "İçimde yıkıntıların uyandırdığı fikirler büyük." Robert daha sonra 1802'ye kadar her Salon'da çalışmalarını gösterdi. Ardışık olarak "Kralın Bahçelerinin Tasarımcısı", "Kralın Resimlerinin Koruyucusu" ve "Müzenin Koruyucusu ve Akademi Danışmanı" olarak atandı. Robert, Ekim 1793'te Fransız Devrimi sırasında tutuklandı. Sainte-Pélagie ve Saint-Lazare'de tutulduğu on ay boyunca pek çok çizim yaptı, en az 53 tuval yaptı ve levhalara hapishane yaşamının sayısız vinyetini çizdi. Robespierre'in düşüşünden bir hafta sonra serbest bırakıldı. Robert giyotinden kıl payı kurtuldu, yanlışlıkla onun yerine benzer bir ada sahip başka bir mahkum giyotinle öldürüldü. Daha sonra, Palais du Louvre'daki yeni ulusal müzeden sorumlu beş kişilik komiteye yerleştirildi. Devrim ayrıca Robert'ın bazı çalışmalarının yok olmasına neden oldu. Robert, Versailles Sarayı'ndaki Gabriel merdiveninin bulunduğu yeni kanattaki küçük bir tiyatronun dekorasyonlarını tasarlamıştı. Yaklaşık 500 kişilik olarak tasarlanan bu tiyatro 1785 yazından inşa edilmiş ve 1786 başlarında açılmıştır. Çok eski ve çok küçük olan ancak yıkılan Princes Court Tiyatrosu'nun yerine sıradan bir mahkeme tiyatrosu olarak hizmet etmesi amaçlanmıştır. Louis Philippe döneminde. Robert'ın tasarımının sulu boyası Paris'teki Ulusal Arşivlerdedir. Robert, 15 Nisan 1808'de felç geçirerek öldü.